Death Valley en Vegas - Reisverslag uit Strijen, Nederland van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu Death Valley en Vegas - Reisverslag uit Strijen, Nederland van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu

Death Valley en Vegas

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg KATS

05 Augustus 2011 | Nederland, Strijen

Woensdag 2 Augustus 2011. Death Valley NP – Las Vegas.
De nacht was vreselijk warm en we hebben nauwelijks geslapen. Door een paar Nederlanders naast ons (ze zien ons kennelijk in de 2 kleine tentjes slapen) wordt ons een grote tent aangeboden. Ze gaan nu naar Vegas en nemen deze tent niet mee. Wij doen eigenlijk hetzelfde en slaan het aanbod vriendelijk af. We gooien alle nutteloze dingen (2 half kapotte luchtbedden, de overtrekken, enkele vieze handdoeken, een herrie makende luchtbedpomp, een paar T-shirts en nog wat kleine dingen) weg en stappen in de auto om naar Vegas te rijden. Onderweg lopen we nog door de zandduinen van StovePipe Wells (wat volgens Thomas de “echte” Desert is) en rijden naar Vegas waar we om 14 uur onze hotelkamer kunnen betrekken. We zijn al rond 13 uur in Vegas drinken eerst nog wat voordat we gaan inchecken. De kamer blijkt al vrij te zijn en na en klein kwartiertje duiken we het lege zwembad in. Tot ongeveer 17 uur kunnen we met zijn vieren in het (prive)zwembad zwemmen. Op onze laatste avond in USA (morgen moeten we tenslotte om 13.30 uur weer gaan vliegen), willen we nog even lekker eten en op de Strip wandelen en genieten van de Vegas-gekte. We eten bij Apelbee’s wat ons al eerder prima is bevallen en parkeren de auto onder Encore. Hiervandaan is het maar een klein stukje naar The Venetian, waar de gekken in Vegas klein-venetie hebben nagebouwd: met een echte toren van het San Marcoplein, een Rialtobrug en de gondels die door een kanaal langs alle winkels kunnen varen). We zien vanaf afstand hoe de vulkaan (aan de overkant bij The Mirage uitbarst en lopen nog even naar de ForumShops bij Ceasars Palace om de laatste inkopen te doen. De winkels en de entourage zijn fantastisch mooi, maar het is natuurlijk “gekte ten top” in deze woestijnstad. In de Apple-store besluit Thomas (waarschijnlijk) dat zijn volgende computer ook een Apple wordt :). Rond middernacht gaan we terug naar ons hotel. We moeten alles nog inpakken voor de reis van morgen. De wekker staat om 8 uur ingesteld.

Donderdag 3 augustus 2011. Las Vegas – Strijen.
Na ons ontbijt in het hotel rijden we de laatste kilometers met onze huurauto die ons de afgelopen 4 weken perfect heeft bediend. We rijden naar ons verhuurbedrijf waar alles perfect is geregeld. Binnen een klein half uur hebben we de auto ingeleverd, hebben we de bagage uitgepakt en in een busje gezet die ons naar het vliegveld brengt. Dat gaat voorspoedig. Inchecken gaat helaas niet via de apparaten en de koffer blijkt (door alle inkopen) een paar kilogram te waar te zijn, maar dat maakt het tolerante en geduldige personeel in deze gekte stad allemaal weinig uit. Veel vroeger dan verwacht staan we met onze handbagage in de vertrekhal van Mc Carren waar we met een metro naar de D-gates moeten reizen. Met een prachtig uitzicht op de aankomende en vertrekkende vliegtuigen eet Thomas (van de overgebleven dollars) zijn laatste Pizza. Om 13.18 vliegen we naar Minneapolis in Minnesota waar we een krappe overstaptijd van 1 uurtje hebben. Hiervandaan nog 8 uur in het vliegtijd naar Schiphol. De service van Delta Airlines is prima en ook het eten en drinken bevallen ons goed. De kinderen (met name Thomas) denken daar vast anders over. Gelukkig had hij zijn pizza in Vegas al op :) We bekijken de laatste nieuwe film in dit nieuwe vliegtuig en komen redelijk “brak” aan in Amsterdam. Zo’n nachtvlucht is toch altijd zwaar. Het was echter prachtig om, op ruim 11.000 meter hoogte en hoog boven de wolken, de zon onder zien gaan en ook weer op te zien komen. Op Schiphol staat Opa Piet (de vader van Kees) ons op te wachten met onze vertrouwde Mondeo om ons weer naar huis te brengen. Prima om dat groene gras weer te zien.......Zou het hier soms veel geregend hebben :).

Leuke weetjes van onz vakantie:
-29 dagen (van 6 juli tot en met 3 augustus 2011) vakantie;
-4 vluchten met Delta Airlines;
-In 11 staten geweest: Tennesse (Memphis), Nevada, Arizona, Utah, New Mexico, Colorado, Wyoming, Montana, Idaho, California en Minnesota (Minneapolis);
-28 dagen een perfecte Ford Escape met 10.865 mile op de teller;
-Na aflloop van onze vakantie had deze Ford Escape 15.068 mile op de teller, dus 4203 miles gereden, dat is 6763 km, ongeveer even ver als de vlucht van Minneapolis van Amsterdam.
-Laagste temperatuur in de vakantie 32 graden Fahrenheid, dat is precies 0 graden Celsius (in Yellowstone);
-Hoogste temperatuur in de vakantie 109 graden Fahrenheid, dat is 42,8 graden Celsius (in Death Valley);
-De goedkoopste benzine (unleaded) kostte ons in USA $3,30 per Gallon (dat is Euro 0,62 (!) per liter benzine), de duurste $5,62 per Gallon en gemiddeld ongeveer 3,60-3,70 per Gallon
-Goedkoopste overnachting: $7,50 voor de camping in Panamint Springs (Resort) :) in Death Valley NP.
-Gezelligste Restaurant: Zax in Moab en Appelbee’s in Las Vegas en Salt Lake City;
-Lekkerste eten: Restaurant in Flaming George Resort (Kees), Appelbee’s In Salt Lake City (Anja en Sanne) en Appelbee’s in Las Vegas (Thomas);
-Meeste bezocht: McDonald (niet om te eten maar voor de voor de Milkshakes, de McFlurry ijsjes en de Cappuccino);
-Hoogst gelegen camping: Rubys Inn campground in Bryce Canyon op 7894 feet (2406 meter);
-Koudste camping: Norris campground in Yellowstone NP (hoogteligging 7484 feet =2281 meter) met als goede tweede Colter Bay Campground (hoogteligging 6772 feet =2064 meter) met “nul” graden ‘s nachts;
-Warmste camping: Panamint Springs Resort Campground (zeeniveau) in Death Valley met ‘s nachts ruim 90 graden Fahrenheid (= ruim 32 graden Celsius).
-Gespotte Wildlife: 5 Grizzly beren, 4 Moose (Elanden) gezien, 1 American Eagle, 1 Coyote, 1 Bever, 1 River-Otter,1 Bobcat (Anja), 3 Pelicanen, ontelbare Bisons, Elks (herten), Chipmuncs, Squirrils, Deer (kleine herten), Pronghorn Antilopes, Prairie Dogs, Trumpeter Swans.

• 06 Augustus 2011 - 19:13

Ma-Pa-Oma En Opa.:

Bedankt voor jullie mooie verslagen en hele prachtige foto's, we hebben ze net weer allemaal gezien met de nieuwe erbij.Alle verslagen en de foto;s
    zo gelezen en bekeken denken wij ,dat het een hele mooie vakantie is geweest
    waar je met een gerust hart op terug kan kijken.

KATS

Wij zijn Kees, Anja, Thomas en Sanne en afgelopen jaar (2011) hebben we een fantastische vakantie in het westen van de USA gehad. Kamperen bij de beren in Yellowstone NP stond daarbij op ons programma evenals raften op de Colorado River. Met twee kleine tentjes hebben we ruim 4 weken door het midden-westen gereden en ontzettend veel gezien. Las Vegas, Grand-Canyon, Monument Valley, Arches NP met als hoogtepunt de Delicate Arche, Canyonlands, Teton NP, Yellowstone NP, Salt-Lake City, Bryce NP, Zion NP en Death Valley NP. Het is nog vroeg en het duurt nog lang, maar onze USA reis afgelopen jaar is ons zo goed bevallen dat we hebben besloten om ook komend jaar geen vakantie in Europa te vieren voor ons gezin. Op ons programma staat nu een leuke reis naar het Westen van Canada. In grote lijnen gaan we reizen door British Columbia en Alberta. We starten in Calgary en rijden dan naar Vancouver en weer terug. De vermoedelijke hoogtepunten zijn Banf NP, Jasper NP, Icefields Parkway, Glacier NP, Waterton Lakes NP, Vancouver en Vancouver Island. We hopen op mooi weer, kamperen tussen de vele Beren en natuurlijk Walvissen en Orca's in het wild te zien. Overigens hebben we dit jaar gekozen om in Canada met een RV (=camper) te gaan reizen. Voor ons een nieuwe ervaring en erg luxe. De tenten zijn ons afgelopen jaar perfect bevallen, maar we verwachten in canada toch wat instabieler weer en dan is een RV natuurlijk ideaal.