USA Midden-Westen - Reisverslagen van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu USA Midden-Westen - Reisverslagen van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu

USA Midden-Westen

Dit jaar geen Europa voor ons gezin, maar een leuke reis naar de USA. Kees en Anja hebben dit al eerder gedaan, maar de kinderen nog nooit. In grote lijnen gaan we reizen door een aantal staten, te weten: Nevada, Arizona, Colorado, Utah en Wyoming met als hoogtepunten Vegas, Grand Canyon, Canyonlands, Arches, Yellowstone, Teton, Zion, Bryce en Death Valley.

05 Augustus 2011

21 Juli 2011

Arches NP (Moab) - Teton NP
KATS

Wij zijn Kees, Anja, Thomas en Sanne en afgelopen jaar (2011) hebben we een fantastische vakantie in het westen van de USA gehad. Kamperen bij de beren in Yellowstone NP stond daarbij op ons programma evenals raften op de Colorado River. Met twee kleine tentjes hebben we ruim 4 weken door het midden-westen gereden en ontzettend veel gezien. Las Vegas, Grand-Canyon, Monument Valley, Arches NP met als hoogtepunt de Delicate Arche, Canyonlands, Teton NP, Yellowstone NP, Salt-Lake City, Bryce NP, Zion NP en Death Valley NP. Het is nog vroeg en het duurt nog lang, maar onze USA reis afgelopen jaar is ons zo goed bevallen dat we hebben besloten om ook komend jaar geen vakantie in Europa te vieren voor ons gezin. Op ons programma staat nu een leuke reis naar het Westen van Canada. In grote lijnen gaan we reizen door British Columbia en Alberta. We starten in Calgary en rijden dan naar Vancouver en weer terug. De vermoedelijke hoogtepunten zijn Banf NP, Jasper NP, Icefields Parkway, Glacier NP, Waterton Lakes NP, Vancouver en Vancouver Island. We hopen op mooi weer, kamperen tussen de vele Beren en natuurlijk Walvissen en Orca's in het wild te zien. Overigens hebben we dit jaar gekozen om in Canada met een RV (=camper) te gaan reizen. Voor ons een nieuwe ervaring en erg luxe. De tenten zijn ons afgelopen jaar perfect bevallen, maar we verwachten in canada toch wat instabieler weer en dan is een RV natuurlijk ideaal.