Onze eerste dag in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu Onze eerste dag in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag in Vegas

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg KATS

07 Juli 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 6 juli.
Afgelopen woensdag vlogen we met Delta Airlines van Schiphol naar Memphis en met een binnenlandse vlucht van Memphis naar Las Vegas. We maakten ons een beetje zorgen over de bagage. Een nieuwe koffer en 2 kleine tentjes werden meegenomen. De verhalen van de verschillende KLM medewerkers waren zeer verschillend. De ene meldde: Ik heb ze doorgelabeld, dus ze worden rechtstreeks doorgestuurd. De nadere medewerker zei: je moet ze van de band afpakken en dan weer op een willekeurige andere band zetten (?). Allemaal erg vage verhalen. De werkelijkheid was dat we inderdaad in "de Elvis-stad" (je wordt overigens overal aan hem herinnerd, zelfs op het vliegveld) alle bagage van de band moesten halen en vervolgens na de douane check (die met kinderen erbij toch altijd erg soepel verloopt, ook al werden er deze keer zelfs vingerafdrukken en foto's genomen) door een dikke Amerikaan aan de binnenlandse vlucht naar Vegas werd gekoppeld. Wel 3x werd gevraagd wat die ronde frisbee-schijven waren. Dat waren natuurlijk onze "pop-up" tenten.
Rond 5.30 nederlandse tijd kwamen we in Vegas aan. Sanne had de tweede vlucht in zijn geheel geslapen. Ze was tijdens de eerste vlucht een meisje van 11 jaar tegengekomen die alleen naar Amerika reisde. Ze hebben de hele reis zitten giegelen en kwebbelen, dus die was natuurlijk helemaal versleten. In Vegas direct de auto opgehaald, ingepakt en naar ons hotel wat erg mooi bleek te zijn. Een mooi groot apartement met ruime keuken en een leuk zwembad. Vergeleken bij de Mega hotels hier zoals MGM en Luxor waarschijnlijk erg "saai", maar voor ons prima en lekker rustig. Nadat we de papsen en mamsen even hadden gebeld (het was tenslotte al weer 8 uur in de morgen in nederland) gingen wij om 23.00 uur lekker naar bed.

Donderdag 7 Juli.
Van rusten bleek weinig terecht te komen. Thomas en Sanne waren beiden al om 5.30 wakker en ik al om 3.00 uur. Daarna weinig meer geslapen. Vanaf 6 uur TV gekeken en uiteindelijk zaten we om 6.30 al aan het ontbijt. "Lekker rustig" overigens. Geen rijen voor het ietwat karige broodbuffet. Om 8 uur al in het zwembad. De temperatuur is zo'n 96 Fahrenheid (zegt mij ook (nog!) helemaal niks, maar voelt aan als "boven de 35 graden)!
Rond de middag zijn we via "The Strip", de straat waar alle hotels aan liggen, naar een Outlet-Center gereden. Even winkelen en even een rondje rijden in Vegas om aan de auto te wennen. Kreeg hem natuurlijk prompt niet meer aan de praat. Dat duurde ongeveer 5 minuten en toen starte hij gelukkig wel. Nog steeds geen idee, wat ik verkeerd dee. Op de terugweg even in zo'n smerig groot Hotel gelopen. Circus Circus, relatief oud, veel gokkasten en een complete "kleine" efteling in het hotel, inclusief een rollercoaster. Wat een waanzin. Morgen willen we nog even een wat mooier hotel gaan bezoeken. Deze beviel ons in ieder geval niet. Vanavond hadden we wilde plannen, maar uiteindelijk viel Sanne rond 18 uur al in slaap. Ook Thomas had rode ogen van het zwemmen en na even een paar inkopen te hebben gedaan liggen we uitgeteld rond 9.30 op bed. Even nog wat schrijven terwijl alle anderen slapen. Morgen willen we waarschijnlijk een basebal wedstrijd gaan bezoeken van de plaatselijke 51-ers. Ze spelen Minor-League, Dat is zeg maar "de eerste divisie", dus niet helemaal een top-team. Maar het stadion ziet er erg mooi uit. Weltrusten.

• 14 Juli 2011 - 08:27

Diane:

Zag via hyves dat jullie lekker aan het reizen zijn.. Ik ben jalours... onwijs gaaf veel plezier nog en ik lees en kijk nog even verder.. Hoe was de wedstrijd??? Hier een klein honkballertje nl

KATS

Wij zijn Kees, Anja, Thomas en Sanne en afgelopen jaar (2011) hebben we een fantastische vakantie in het westen van de USA gehad. Kamperen bij de beren in Yellowstone NP stond daarbij op ons programma evenals raften op de Colorado River. Met twee kleine tentjes hebben we ruim 4 weken door het midden-westen gereden en ontzettend veel gezien. Las Vegas, Grand-Canyon, Monument Valley, Arches NP met als hoogtepunt de Delicate Arche, Canyonlands, Teton NP, Yellowstone NP, Salt-Lake City, Bryce NP, Zion NP en Death Valley NP. Het is nog vroeg en het duurt nog lang, maar onze USA reis afgelopen jaar is ons zo goed bevallen dat we hebben besloten om ook komend jaar geen vakantie in Europa te vieren voor ons gezin. Op ons programma staat nu een leuke reis naar het Westen van Canada. In grote lijnen gaan we reizen door British Columbia en Alberta. We starten in Calgary en rijden dan naar Vancouver en weer terug. De vermoedelijke hoogtepunten zijn Banf NP, Jasper NP, Icefields Parkway, Glacier NP, Waterton Lakes NP, Vancouver en Vancouver Island. We hopen op mooi weer, kamperen tussen de vele Beren en natuurlijk Walvissen en Orca's in het wild te zien. Overigens hebben we dit jaar gekozen om in Canada met een RV (=camper) te gaan reizen. Voor ons een nieuwe ervaring en erg luxe. De tenten zijn ons afgelopen jaar perfect bevallen, maar we verwachten in canada toch wat instabieler weer en dan is een RV natuurlijk ideaal.