Monument Valley en Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu Monument Valley en Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu

Monument Valley en Moab

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg KATS

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Moab

12 Juli 2011. Monument Valley – Moab
Deze dag staat er een rit van 297 mile op het programma. Via Mesa Verde NP willen we naar Moab in Utah rijden. Mesa Verde NP leek ons een leuke stop op deze dag Het is een park waarin oude nederzettingen van de Pueblo Indianen zijn te vinden. Op de camping en in de Gouldings Grocery blijkt geen brood te zijn voor een goed ontbijt en daarom moeten we eerst 30 mile terugrijden naar Kayenta. Hier is een grote supermarkt waar we brood kunnen halen. Tot nu toe eten we ’s morgens erg slecht. We hebben lekkere crackers gekocht voor nood, maar dit blijken zoute crackers te zijn. Niet te pruimen dus! Afgelopen nacht was het redelijk warm in de tent, je kan zien dat je in de woestijn zit. Gisteravond moesten we, tijdens het eten, echter toch weer schuilen voor een bui. Er zijn nog steeds erg veel donderwolken te zien waar regelmatig een bui uit valt. We rijden via Four Corners (de enigste plek waar 4 Amerikaanse staten elkaar treffen) naar Mesa Verde. In Four Corners staan we gelijktijdig in New Mexico, Utah, Colorado en Arizona. Er staat een klein monument waar de Amerikanen lyrisch van zijn/worden. Ze willen hier allemaal op de foto. Wij vinden het eigenlijk niet veel bijzonders; moeten we daar $12 voor betalen (?), maar gaan toch even op de foto. Hoe verder we bij Mesa Verda komen deste donkerder wordt het weer. Het zal toch niet zo zijn dat we 100 km omrijden voor een fikse regenbui? De lichtflitsen vliegen door de lucht, maar gelukkig blijft het op de berg droog. Nu begrijpen we waarom dit hier Mesa Verde (Groene Berg of letterlijk Groene Tafel) heet. Het NP ligt prachtig gelegen op een mooie berg. Het is echter nog wel 20 mile omhoog en we hebben eigenlijk vergeten te tanken en niet al teveel tijd. Bovenop de berg zien we de rotswoningen van de Pueblo Indianen. Een leuke tussenstop. Met samengeknepen billen (ivm het niet meer hebben van benzine) rijden we weer naar beneden. Gelukkig is er direct naast de uitgang van het park een benzine station. Bij de McD halen we weer 2 ijsjes, 1 Smoothie en 3 (!) milkshakes (de dame van McD had ons verkeerd verstaan: Anja had 1 gezegd ipv 3). Gelukkig is er een ander Nederlands stel die er wel eentje wil hebben: 1 is al groot, 2 is eigenlijk te veel en van 3 shakes wordt je behoorlijk misselijk. Heerlijk die lekkere dingen. Nu snap ik waarom al die Amerikanen zo dik zijn. Onderweg naar Moab veranderd het landschap steeds weer. Eerst nog groen met (alweer) een paar herten, daarna dor en kaal en vervolgens rood. We zien onze eerste Arch, de Wilson Arch en lopen natuurlijk naar boven om onder de boog te kunnen lopen. Prachtig. In Moab is het even zoeken naar een camping, maar we vinden een mooie met zwembad vlak bij het dorp. Helaas zitten we vlak bij de Colorado rivier en zijn er (dus) veel muggen. Met name Sanne en Kees (hebben waarschijnlijk lekker bloed) hebben daar veel last van. We gaan snel eten bij Zax, een leuk Amerikaans restaurant, waar we (alweer) een waarzinnige hoeveelheid voedsel op ons bord krijgen. Burgen, Wraps en Pizza. Morgen Moab verkennen en maar eens een keertje “vasten” denk ik. Voordat we gaan slapen proberen we via internet even contact te krijgen met de buitenwereld hier ver vandaan.

13 Juli 2011. Moab, Dead Horse Point SP.
Zo rond 6 uur worden we wakker op de camping. Die Amerikanen zijn altijd vreselijk vroeg op en maken erg veel herrie. Sanne is misselijk en moet 2x overgeven. Lekker begin van de morgen :). Even proberen om de lap-top en om de batterij voor de camera’s weer op te laden. Eerst ontbijten en even zwemmen in het zwembad. We hebben het gehele zwembad voor ons vieren. Daarna gaan we de onze rafttocht boeken. Omdat Sanne nog ziekjes is kiezen we ervoor om te reserveren voor vrijdag. Hierna gaan we nog even het dorp verkennen. In de verte komen de eerste donderwolken weer op ons af. Het is 13 uur en het gaat regenen en bliksemen. Nadat we inkopen hebben gedaan is het gelukkig weer droog en gaan we naar Dead Horse Point State Park vlak in de buurt. Dit park ligt op een hoogvlakte en blijkt een fantastisch uitzicht te geven op de Colorado rivier, precies in een bocht. Prachtig. We maken een paar leuke foto’s en gaan weer terug naar de camping. ’s Avonds BBQ-en we totdat we worden opgevreten door de muggen. We liggen dus vroeg op bed, rond 22 uur. Morgen willen we Canyonlands NP gaan bekijken.

• 14 Juli 2011 - 10:00

Mapaomaopa:

Het is wel een belevenis om dit zo mee te mogen maken,en gelukkig is mac er ook nog,anders was het niet kompleet geweest,maar we zijn wel blij dat jullie het goed maken en natuurlijk is het toch een groot AVONTUUR,maar wees en blijf attent en voorzichtig,verder nog een fijne vakantie toegewenst door MAPA OMA en OPA.

• 14 Juli 2011 - 11:28

JaPaJe:

Leuk om dit zo te lezen, het is net of je de reis zelf meemaakt......ik hoef dus niet meer op vakantie....haha
    Moesten goed kijken wie die kale was maar dat is Thomas (herkenden hem niet gelijk) We blijven jullie volgen, veel plezier en goed weer toegewenst !!
    JaPaJe xx

KATS

Wij zijn Kees, Anja, Thomas en Sanne en afgelopen jaar (2011) hebben we een fantastische vakantie in het westen van de USA gehad. Kamperen bij de beren in Yellowstone NP stond daarbij op ons programma evenals raften op de Colorado River. Met twee kleine tentjes hebben we ruim 4 weken door het midden-westen gereden en ontzettend veel gezien. Las Vegas, Grand-Canyon, Monument Valley, Arches NP met als hoogtepunt de Delicate Arche, Canyonlands, Teton NP, Yellowstone NP, Salt-Lake City, Bryce NP, Zion NP en Death Valley NP. Het is nog vroeg en het duurt nog lang, maar onze USA reis afgelopen jaar is ons zo goed bevallen dat we hebben besloten om ook komend jaar geen vakantie in Europa te vieren voor ons gezin. Op ons programma staat nu een leuke reis naar het Westen van Canada. In grote lijnen gaan we reizen door British Columbia en Alberta. We starten in Calgary en rijden dan naar Vancouver en weer terug. De vermoedelijke hoogtepunten zijn Banf NP, Jasper NP, Icefields Parkway, Glacier NP, Waterton Lakes NP, Vancouver en Vancouver Island. We hopen op mooi weer, kamperen tussen de vele Beren en natuurlijk Walvissen en Orca's in het wild te zien. Overigens hebben we dit jaar gekozen om in Canada met een RV (=camper) te gaan reizen. Voor ons een nieuwe ervaring en erg luxe. De tenten zijn ons afgelopen jaar perfect bevallen, maar we verwachten in canada toch wat instabieler weer en dan is een RV natuurlijk ideaal.