Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu

Whistler

Blijf op de hoogte en volg KATS

27 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Dinsdag 25 juli 2012. Telegraph Cove – Porteau Cove
Om 6.30 vertrekken we vanuit Telegraph Cove. Thomas en Sanne slapen nog lekker en blijven lekker liggen op de slaapplekken. Het lijkt wel roparun. In zo’n hobellende camper slapen en rijden tegelijk. In ieder geval kunnen we zo wel een stukje doorrijden. We rijden door tot Qualicum Beach waar we ontbijten aan het strand. Daarna naar Parksville, op een kleine 30 kilometer van Nanaimo vandaan. Het weer is lekker en hier vinden we een mooi strand om wat te blijven hangen. Rond 17 uur rijden we door naar de ferry in Nanaimo om de oversteek te maken naar Horseshoe Bay (op het vasteland nabij Vancouver). De boot vertrekt om 19.30 uur en het is zo warm dat we nog lekker op het dek kunnen blijven zitten. Als we in Horseshoe Bay aankomen is het inmiddels 21 uur geworden en moeten we nog een camping zoeken. We rijden door naar Porteau Cove, maar helaas is deze camping al vol. Daarom zetten we de camper maar voor de camping naast een paar andere campers. Dat wordt een goedkope overnachting………

Woensdag 26 juli 2012. Porteau Cove – Whistler.
We douchen ons eerst heerlijk op de camping en ontbijten dan op een mooi plekje met een prachtig uitzicht over de zee en over de baai. Rond 12 uur rijden we naar Whistler, de wintersportplaats welke niet zo heel ver weg ligt. Onderweg nog even een uitstapje naar een mooie waterval. In Whisler reserveren we eerst op Riverside Campground, een mooie camping welke 2 kilometer voorbij Whistler ligt. ’s Middags gaan we zwemmen in Lost Lake. Na een korte wandeling door het bos komen we aan bij een prachtig meer met een mooi zandstrand en ligplekken op het gras. We kijken uit over de bergen rondom Whistler. Whistler is een sportief dorp. Een leuk centrum met veel mooie winkels, veel bikers en een bike-scene die iedere middag en avond downhill gaan. Hier kunnen de Europese wintersportplaatsen nog wel wat van leren. ’s Avonds lopen we voor het eten nog even door het centrum heen en bezoeken de Olympic Plaza, daar waar de Olympische sporters in 2010 de medailles kregen. Rond 22 uur staan we weer op de camping. Even douchen en dan lekker slapen.

• 28 Juli 2012 - 18:21

Jaco:

Hoi allemaal,

Ziet er goed uit allemaal, en jullie vermaken je prima zo te lezen.
    Lijkt mij ook wel perfect om te slapen en naar mooie gebieden gereden te worden, daar wakker worden, ontbijten en te genieten van de dingen die aanwezig zijn en daarna weer het bedje in naar de volgende uitdaging......hahaha

Geniet er van en hou me op de hoogte, veel plezier

Jaco

KATS

Wij zijn Kees, Anja, Thomas en Sanne en afgelopen jaar (2011) hebben we een fantastische vakantie in het westen van de USA gehad. Kamperen bij de beren in Yellowstone NP stond daarbij op ons programma evenals raften op de Colorado River. Met twee kleine tentjes hebben we ruim 4 weken door het midden-westen gereden en ontzettend veel gezien. Las Vegas, Grand-Canyon, Monument Valley, Arches NP met als hoogtepunt de Delicate Arche, Canyonlands, Teton NP, Yellowstone NP, Salt-Lake City, Bryce NP, Zion NP en Death Valley NP. Het is nog vroeg en het duurt nog lang, maar onze USA reis afgelopen jaar is ons zo goed bevallen dat we hebben besloten om ook komend jaar geen vakantie in Europa te vieren voor ons gezin. Op ons programma staat nu een leuke reis naar het Westen van Canada. In grote lijnen gaan we reizen door British Columbia en Alberta. We starten in Calgary en rijden dan naar Vancouver en weer terug. De vermoedelijke hoogtepunten zijn Banf NP, Jasper NP, Icefields Parkway, Glacier NP, Waterton Lakes NP, Vancouver en Vancouver Island. We hopen op mooi weer, kamperen tussen de vele Beren en natuurlijk Walvissen en Orca's in het wild te zien. Overigens hebben we dit jaar gekozen om in Canada met een RV (=camper) te gaan reizen. Voor ons een nieuwe ervaring en erg luxe. De tenten zijn ons afgelopen jaar perfect bevallen, maar we verwachten in canada toch wat instabieler weer en dan is een RV natuurlijk ideaal.