Van Waterton NP naar Okanagan - Reisverslag uit Ottawa, Canada van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu Van Waterton NP naar Okanagan - Reisverslag uit Ottawa, Canada van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu

Van Waterton NP naar Okanagan

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg KATS

17 Juli 2012 | Canada, Ottawa

Zaterdag 14 juli. Waterton Lakes NP - Yahk
Zoals jullie misschien wel weten is onze reis ingedeeld in 4 blokken van een week. In de eerste week gaan we van Calgary naar Vancouver via de meest zuidelijkste route, dus dat is bossen, bossen, bossen en wijn- en fruitgaarden. De tweede week doen we Vancouver Island met Victoria, orca’s en walvissen en hopelijk veel beren. De derde week van Vancouver naar Jasper NP via Whistler en Wells Gray NP. En de laatste week van Jasper NP via de Icefield Parkway naar Banff weer terug naar Calgary. We hebben niets gereserveerd, dus alles tussendoor is vrij.
Vandaag vertrekken we in Waterton. Vannacht heeft het weer stevig geonweerd en het regent. In Pincher Creek gaan we bij de Sobey's (een supermarkt) inkopen doen. Ze blijken hier WIFI ( joepie :) ) te hebben en we proberen ff te skypen met opa en oma. Hiervoor moet de camper dicht bij de winkel staan. Een erg komisch gezicht als we uit de camper lopen met de lap-top in de hand om via Skype onze camper te laten zien aan opa en oma en aan de broer van Anja. Waarschijnlijk hebben hier al meer campers gestaan want 1 van de lampen is al van de wand af gereden. Het blijft helaas regenen en we vervolgen onze trip. Onderweg bezoeken we het dorpje Frank wat in 1903 gedeeltelijk is bedolven onder grote rotsblokken komend vanaf de berg, Frank Slide genaamd. Even verder in Sparwood komen we bij de grootste truck ter wereld. Een waanzinnig groot ding waarvan de banden groter zijn dan de kinderen. Uiteindelijk eten we op een heerlijke plek langs een meertje. Helaas is de camping vol en slapen we een stukje verder in het dorpje Yahk. Hier worden we 's nachts gewekt door een verschrikkelijke trein die zeker 3x toetert om een onbekende reden. Misschien dat er een squirrel overstak

Zondag 15 juli. Yahk – Osoyoos (Haynes Point)
Als het begint te regenen vertrekken we direct na ons ontbijt richting Vancouver via Highway 3-East. Veel bossen en bergen en bossen en bergen en regen en regen en nog meer regen. Al met al niet veel soeps vandaag. Bij Christina Lake (een prachtig mooi meer) klaart het plotseling op en maken we hiervan gebruik door aan dit meer te gaan zwemmen. Het is ruim 25 graden en het water is heerlijk. Het strandje ziet er prima uit totdat het weer hard begint te regenen. Gelukkig schijnt de zon nog steeds. Een rare ervaring. We besluiten om weer verder te rijden en gelukkig gaat het weer regenen totdat we in Osoyoos aankomen. Dit is de warmste plek van Canada met zelfs een beetje “woestijnachtig gebied”. We vinden een laatste campeerplek op een van de mooiste Provincial Parks in Canada: Haynes Point. Een prachtig schiereiland midden in het meer van Osoyoos. Echt een aanrader. Een (overdreven) aardige vrouwelijke campeerwacht prijst ons de laatste plek aan op deze camping. Maar het is echt een prachtige plaats. Het schiereiland is hier zo’n 30 meter breed en daarop staan we vlak naast het water. We koken wat en zetten de BBQ aan en genieten van de ondergaande zon en het uitzicht.

Maandag 16 juli. Osoyoos – Peachland (Okanagan Lake)
We worden wakker op deze schitterende camping. Vandaag rustig genieten van het weer. Het lijkt hier wel Holland. Gisteren 18 graden met regen. Vandaag ruim 30 graden met een warme zon. Na een korte wandeling langs de fruitgaarden rijden we naar een mooi strand in het dorp. Het water is heerlijk en we verbranden allemaal .
’s Middag rijden we zo’n 80 km verder naar Okanagan Lake. Overal zie je dat er fruit verkocht wordt. Helaas blijkt de camping Okanagan Lake helemaal vol te zijn zodat we in Peachland belanden op Todds RV and Camping. We nemen Full Hook Ups, dus met alle aansluitingen op de camper die maar mogelijk zijn. Water & Sewer (water aansluiting en water en WC afvoer) en Power (=elektriciteit). Het lijkt mij een goed idee om een Pizza in de oven te stoppen, dus we halen 3 lekkere Pizza’s. Helaas blijkt de “oven” een “magnetron” te zijn Wat weten wij mannen daar nu van? Er stond tenslotte ook “Pizza” op die oven (=magnetron), een speciale Pizza stand natuurlijk. Dus uiteindelijk proberen we de Pizza dan maar op te warmen op de BBQ. Anja heeft een leuke avond met geklets met andere mensen, maar de Pizza is volgens Thomas de slechtste die hij ooit heeft gehad. Dat maken we dan maar goed met heerlijk fruit. Even interneppen en morgenochtend maar weer een even skypen. Nu we internet hebben op de camping kan dat prima, dus opa en oma ….. ff opletten als wij wakker worden.

• 17 Juli 2012 - 08:14

Petacchi:

Ha die Kees en Anja,

Wat een schitterend plekje nabij het meer zeg op dat eiland.
    Daar zou je nou 90 kunnen worden met je gezin.! Krijg nu toch wel zin hoor om het warmere gedeelte van europa op te zoeken(Spanje)
    Doe momenteel verwoede pogingen om tussen de regenbuien door het schilderwerk af te krijgen thuis. Maar het is echt bagger hier in dit klote land.

Gelukkig genieten jullie vrij en blij van dat prachtige land. Op naar de orka's en walvissen zou ik zeggen..!
    Hou je Tommie een beetje in de gaten dat hij niet overboord valt tijdens de walvisexcursie(ha,ha) Kus voor Sanne.
    gr. J

• 17 Juli 2012 - 12:17

Yuri:

He Kees...... ga nou wat campings vastleggen (zoals Chrystal Cove in Tofino en Westbay Marine in Victoria) want het is echt allemaal vol als je aankomt.... lees met veel heimwee je verhalen, hier ook regen....wel een rabo overwinning in de tour, hopelijk morgen en overmorgen (woe en don) meer spektakel. Geniet, en niet teveel aan ons denken..::)

• 18 Juli 2012 - 16:29

Wimco En Danja:

ha die Zoeters

Ziet er goed uit daar zeg. Mooie camper. Al veel gezien en gedaan! Helemaal goed! Geniet ervan met z'n allen. Voor je het weet zit je weer in dit kikkerland en daar wordt je niet blij van alle regen en wind en kou.
    groeten van ons

KATS

Wij zijn Kees, Anja, Thomas en Sanne en afgelopen jaar (2011) hebben we een fantastische vakantie in het westen van de USA gehad. Kamperen bij de beren in Yellowstone NP stond daarbij op ons programma evenals raften op de Colorado River. Met twee kleine tentjes hebben we ruim 4 weken door het midden-westen gereden en ontzettend veel gezien. Las Vegas, Grand-Canyon, Monument Valley, Arches NP met als hoogtepunt de Delicate Arche, Canyonlands, Teton NP, Yellowstone NP, Salt-Lake City, Bryce NP, Zion NP en Death Valley NP. Het is nog vroeg en het duurt nog lang, maar onze USA reis afgelopen jaar is ons zo goed bevallen dat we hebben besloten om ook komend jaar geen vakantie in Europa te vieren voor ons gezin. Op ons programma staat nu een leuke reis naar het Westen van Canada. In grote lijnen gaan we reizen door British Columbia en Alberta. We starten in Calgary en rijden dan naar Vancouver en weer terug. De vermoedelijke hoogtepunten zijn Banf NP, Jasper NP, Icefields Parkway, Glacier NP, Waterton Lakes NP, Vancouver en Vancouver Island. We hopen op mooi weer, kamperen tussen de vele Beren en natuurlijk Walvissen en Orca's in het wild te zien. Overigens hebben we dit jaar gekozen om in Canada met een RV (=camper) te gaan reizen. Voor ons een nieuwe ervaring en erg luxe. De tenten zijn ons afgelopen jaar perfect bevallen, maar we verwachten in canada toch wat instabieler weer en dan is een RV natuurlijk ideaal.