Van Okanagan Valley naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu Van Okanagan Valley naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van KATS Zoeter - WaarBenJij.nu

Van Okanagan Valley naar Vancouver

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg KATS

20 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Dinsdag 17 juli 2012. Peachland (Okanagan Lake) – EC Manning Provincial Park
We beginnen de dag met even Skypen met de beide Opa’s en Oma’s. En met jaco (de broer van Anja). Leuk om ze weer even te zien! Na het ontbijt gaan we even zwemmen in het prachtige meer. Het is warm en het waait behoorlijk. Om 11 uur moeten we weer van de camping af zijn. Als we wegrijden wordt het aan de overkant van het meer al behoorlijk donker. Jammer want we wilden eigenlijk nog even een korte trail naar een waterval gaan doen. Dan maar weer op pad richting Vancouver. We nemen de 97C naar Merritt en daarna de 5A naar Princeton. Daar komen we weer op de 3 East naar Hope en naar Vancouver. Onderweg is het soms vreselijk slecht weer (harde regenbuien en veel wind). Als de zon weer begint te schijnen komen we “toevallig” bij een prachtig klein meer uit, waar we heerlijk kunnen lunchen. Als het onweer weer dichterbij komt vertrekken we weer. Even later veel stenen en modder op de weg van een weggespoeld gedeelte van een berg. Daarna alleen maar regen. Het is om moedeloos van te worden. Op de weg naar Hope “hopen” we op mooi weer maar tot EC Manning Park regent het en dan …… net nadat we het park binnen rijden wordt het droog . Enne …… zien we direct een kleine zwarte beer aan de kant van de weg. Toeval bestaat niet !! We verdienen het waarschijnlijk . Aangezien het weer beter wordt zoeken we hier dan toch nog maar een camping. Het wordt Camping Lightning Lake. Eerst zetten we onze RV op zijn plek en dan nemen we nog even een waanzinnig leuke wandeling, de Lightning Lake Loop, rondom het meer van een kleine 1,5 uur. Omdat we af en toe “bang” zijn dat we een beer tegenkomen wordt er veel gezongen zodat de beren ons duidelijk horen aankomen. De zon gaat schijnen en bij de Boat House waar ze kano’s verhuren zitten we lekker in de zon. Hier zijn ook veel squirrils die erg dicht bij komen en aan Sannes schoenen knabbelen. Ze eten zelfs gras uit Thomas zijn hand. Hierna biefstuk eten met gebakken aardappels. En natuurlijk fikkie stoken voor de muggen. Een heerlijke afsluiting van een onverwacht mooie dag. Morgenmiddag naar Vancouver. De camping (Capilano River RV Park) hebben we vanochtend al voor 2 nachten gereserveerd.

Woensdag 18 juli 2012. EC Manning Provincial Park – Vancouver.
Toen Kees vanochtend de camper binnenkwam van een warme douche zag Thomas net een hert voorbij de camper lopen. Het hert bleek iedere morgen een wandelingetje over deze camping te maken en had een heerlijk ontbijt aan de plantjes tegenover onze camper. Het hert was totaal niet schuw en liet zich goed fotograferen. Een mooie start van deze dag. We halen wat brood bij de Grocery’s en hadden een prima ontbijt op een mooi uitzichtpunt (“the Cascade lookout”). Hier stonden we eerst nog alleen met onze RV, maar langzaam kwamer er ook al een paar andere auto’s aan rijden. Rond een uur of 12 reden we naar beneden naar Lightning Lake om een rondje te kanoën. Het was inmiddels prachtig weer geworden en het kanotochtje was heerlijk om te doen. Mooie uitzichten op een prachtig meer. Rond een uur of 16 reden we verder naar Vancouver waar we rond 20 uur aankwamen op onze camping Capilano River RV Park. De lelijkste camping tot nu toe. Allemaal RV’s dicht naast elkaar op een rijtje. Morgen gaan we Vancouver verkennen op de fiets.

Donderdag 19 juli 2012. Vancouver
We starten al vroeg met het doen van een was. We hebben een ”laundry” op de camping, dus we moeten dan natuurlijk de vuile was even schoon wassen. Daarna alles even drogen en weer het kastje in. Om 9 uur vertrekken we via de Lion Gate Bridge met de bus naar Vancouver. Het is maar 10 minuten rijden, dus staan we al snel in Denman Street bij een van de vele fietsverhuurders. Eerst rijden we rond Stanley Park. We zien daar de vuurtorens, de 9 o’clock Gun en de verschillende totempalen. We drinken wat op English Beach, waar we een gesprek hebben met een oude 71 jarige Spaanse worstelaar, die zegt nog met Anton Geesink op de Olympische Spelen te hebben gevochten. Hij blijft praten en we komen maar niet van hem af totdat we zelf maar op de fiets stappen. We rijden vervolgens door het centrum naar de haven en naar Canada Place waar de watervliegtuigen opstijgen wat een leuk gezicht is. We bezoeken de beroemde “Steam Clock” die om 3 minuten voor 15 uur (ipv om 15 uur exact) zijn deuntje begint te spelen en stoom afblaast. Vervolgens rijden we via verschillende winkelstraten naar BC Stadium naar Kitsilano Beach waar we even van het strand genieten. Op English Bay Beach eten we een lekkere Pizza tussen de vele anderen die op het strand zitten. Sanne gaat nog even zwemmen en naast ons zorgt een “donkere” trommelaar voor de nodige ontspanning. Aan de andere kant een dame (straatartiest) die een show opvoert doet met een hoepel. Al met al een erg leuke dag. Rond 21 uur brengen we de fietsen weer terug bij de verhuurder en nemen de bus terug naar de camping. We moeten morgen vroeg weer op want we gaan naar Vancouver Island en het wordt slecht weer.

• 20 Juli 2012 - 10:56

Ma-Pa-Oma-Opa.:

Hallo Kats.
    Bedankt weer voor het nieuws en de zeer mooie foto's,wij kunnen zo ook meegenieten, Piet en Bets zullen dit ook weer zien.groetjes allen vanuit Strijen.

KATS

Wij zijn Kees, Anja, Thomas en Sanne en afgelopen jaar (2011) hebben we een fantastische vakantie in het westen van de USA gehad. Kamperen bij de beren in Yellowstone NP stond daarbij op ons programma evenals raften op de Colorado River. Met twee kleine tentjes hebben we ruim 4 weken door het midden-westen gereden en ontzettend veel gezien. Las Vegas, Grand-Canyon, Monument Valley, Arches NP met als hoogtepunt de Delicate Arche, Canyonlands, Teton NP, Yellowstone NP, Salt-Lake City, Bryce NP, Zion NP en Death Valley NP. Het is nog vroeg en het duurt nog lang, maar onze USA reis afgelopen jaar is ons zo goed bevallen dat we hebben besloten om ook komend jaar geen vakantie in Europa te vieren voor ons gezin. Op ons programma staat nu een leuke reis naar het Westen van Canada. In grote lijnen gaan we reizen door British Columbia en Alberta. We starten in Calgary en rijden dan naar Vancouver en weer terug. De vermoedelijke hoogtepunten zijn Banf NP, Jasper NP, Icefields Parkway, Glacier NP, Waterton Lakes NP, Vancouver en Vancouver Island. We hopen op mooi weer, kamperen tussen de vele Beren en natuurlijk Walvissen en Orca's in het wild te zien. Overigens hebben we dit jaar gekozen om in Canada met een RV (=camper) te gaan reizen. Voor ons een nieuwe ervaring en erg luxe. De tenten zijn ons afgelopen jaar perfect bevallen, maar we verwachten in canada toch wat instabieler weer en dan is een RV natuurlijk ideaal.